Tehetségfejlesztő Műhely

A személyiség-, és önismeret-fejlesztés a tehetségsegítés pedagógiai gyakorlatának két kulcsfogalma. Jelentőségét az is mutatja, hogy célcsoportunknál – és nem kizárólag a problémás kamaszoknál – megfigyelhető, hogy a figyelem gyengeség, az érdektelenség a motiváció hiánya és az önbecsülés zavara okozza a sikertelenséget és a negatív élményeket a mindennapjaikban. Ezek a problémák koncentrált fejlesztéssel leküzdhetőek, a fiatalok belső igényessége és együttműködési hajlandósága megfelelő módszerekkel kialakítható.

Az alapítványunk által tervezett tehetségfejlesztő műhelyek kimondottan a kamasz fiatalok személyiségének egyéni és kiscsoportos fejlesztésére irányulnak. Célja a fiatalok hatékonyságának, eredményességének javítása, tudatos és kreatív gondolkodásának elősegítése. A szakmai program játékos foglalkozások keretében valósul meg. A saját élményű foglalkozások a tapasztalásra, a kooperatív tanulás eszközeire épülnek és játékos elemekből állnak.


Az egyik kedvelt foglalkozásunk például az „Önismereti kalandozások” melyet Balog Edina Anna trénerünk vezet. A foglalkozás szakmai alapja Pam Levin Fejlődési Ciklusok elméletére épül. Az önismereti játék során előtérbe kerülnek az érzelmek és az igények. A foglalkozások során a kísérő pedagógusok is átfogó képet kapnak arról, hogy mik azok a fő szükségletek, amelyeket az egészséges fejlődéshez biztosítani kell a jelen lévő gyermekek számára. Nagyon népszerű az „ÉN térkép rajzolás” is, melyet saját magukról készítenek a gyerekek. A bemutatkozás szempontjait önismereti játékokon keresztül vizsgáljuk meg, így biztosan egyedi térkép készül mindenkiről.


A foglakozásokat szabadidős programokkal egybe kötve külső helyszíneken (Pl.: múzeum, állatkert, színház, egyéb szabadtéri külső helyszín időjárástól függően) és a budapesti tehetségpontunkban tartjuk, alkalmanként 10-15 fiatal részvételével.


 Kamasztér - 2016 -
támogatás, tehetségfejlesztő műhely