1072 Budapest, Dob utca 52. +36 30 912 25 34 iroda@kamaszter.hu
Támogatásból megvalósult projekteink_hero

Az innovatív Játszva Tanulj Tehetségprogramunk célja, a kamaszkorú, nehezen kezelhető hátrányos helyzetű, tehetséges gyermekek fejlesztése különböző személyiségfejlesztő foglalkozások által. A programok során az alapítvány önkéntesei számára a gyerekek megismerése, a bizalom építése volt az elsődleges cél. Egy olyan pszichológiai légkör létrehozására törekedtünk, mely leginkább alkalmas a gyerekek lelki és mentális fejlesztéséhez. Ehhez közös attitűdöt alkalmaztunk, mely a feltétel nélküli elfogadás, az empátia és a hitelesség. Mindezt a gyerekekkel való aktív együttműködéssel, közös játékkal oldottuk meg. Az alábbiakban a megvalósult programjainkról olvashattok.

Kulturális program

Ezen a Tehetségfejlesztő Napon érdekes történelmi ismeretekkel, érdekességekkel tarkított vársétán vettek részt a gyerekek. Felfedeztük a Vérmezőt, megmásztunk számos Budai Várba vezető lépcsősort. A Várnegyedben megnéztük a Hadtörténeti Múzeumot, a Halászbástyát és a Mátyás Templomot, a Sándor Palotát, a Nemzeti Galériát és a Várkert Bazárt. A séta során önkénteseink nem csak történelmi érdekességekkel készültek, hanem különböző fejlesztő és csapatépítő játékokkal is, amelyeket a gyerekeken kívül a pedagógusok és a koordináló önkénteseink is felettébb élveztek.

tehetségpont

Önismereti program

Ebben a programban önismereti kalandozásra hívtuk a résztvevőket. Pam Levin „fejlődési ciklusok” elméletének felhasználásával készült kártyákkal dolgoztunk. Az önismereti foglalkozás során előtérbe kerültek az érzelmek és szükségletek. A kártyák segítségével a gyerekek számos olyan életeseményről számoltak be melyek nehezek voltak számukra és melyek nyomait még ma is őrzik lelkükben. A csoporttól és a fejlesztő pedagógusoktól a történeteik kapcsán pozitív visszajelzéseket kaptak és lehetőséget arra, hogy megértést, őszinte elfogadást éljenek meg, mely új távlatokat nyitott az önelfogadásuk számára is. A gyerekek, a pedagógusok és az önkéntesek is megható pillanatokat éltek át. A foglalkozás alapján a gyerekek tanárai írásban kapták meg mik azok a fő fejlődési területek és szükségletek, amelyeket az egészséges fejlődéshez és a tehetségük kibontakoztatásához, biztosítani kell a jelen lévő gyermekek számára.

Gondolkodást fejlesztő program

Ebben a programban az alapítvány szakmai gondossággal válogatott kompetenciafejlesztő játékaival játszottak a gyerekek. A fejlesztő módszertanra épülő játékos program alkalmas a személyiség, az ismeretek és készségek kibontakoztatására. A játékok közt volt logikát fejlesztő, absztrakt, stratégiai és kreativitást igénylő játék is. A motiváció növelésére óriás méretű játékokat is vittünk, melyek nem csak méretükben, hanem minőségükben is élményt nyújtottak a gyerekek számára.

A kézműves program

Ezen a foglalkozáson a gyerekek saját készítésű játékokat és iskolai dekorációt készítettek. Az alkotás által megélt sikerek önbizalmat adtak számukra. Az elmélyült munka során önállóságot tanultak, türelmet gyakoroltak. Megtapasztalták az alkotás, az új létrehozásának örömét. Mindezek mellett fejlődött a figyelmük, a koncentráció, a gondolkodás, a kézügyesség, a szem-kéz koordináció, melyek fontos szerepet töltenek be az iskolai életben való boldogulásban is.

Kézműves program

Lazító program

Lazító programunkat a Fővárosi Állat- és Növénykertben töltöttük, amely kiváló helyszínt adott arra, hogy a gyerekeket érzékenyítsük a természet szeretetével kapcsolatban. Az Állatkert interaktív programjai közül az Elefánt Iskola és a Fóka Show volt a gyerekek kedvence, ahol a műsor mellett az állatokról is új ismeretekkel gazdagodhattak. A szavanna házban lehetőségük volt kézbe venni kígyóbőrt, teknős-páncélt és különféle tollakat is. Az állatkert lakóival testközelből is megismerkedhettek a gyerekek a kecske- és juhsimogatóban, valamint az Ausztrália ösvényen, ahol kenguruk és emuk sétáltak szabadon. Az állatkert legújabb lakói, a koalák is nagy kedvencek voltak. A nagy hőségre tekintettel a gyerekek délutáni meglepetése a fagyizás volt.

Lazító program

Együttműködést fejlesztő program

Ezt a programot a Városligetben tartottuk, ahol a gyerekeknek játékos feladatokban volt lehetőségük megtapasztalni, hogy milyen sok ponton tudunk kapcsolódni egymáshoz. A program zárásakor mozgásos játékokat játszott a csapat, amelyekben mind a csapatmunka, mind az egyéni teljesítmény örömét megtapasztalhattuk.

Ki vagyok én? program

A tanulási készségek fejlesztésére a gondolati térkép fogalmát és alkalmazásának jelentőségét ismertettük a gyerekekkel. A programok során minden gyermek készített saját Én-térképet, mely segítségével magukat mutatták be különböző szempontokból. Különös hangsúlyt fektettünk az erősségek-gyengeségek, a célok és a tehetségterületek átbeszélésére és megjelenítésére.

gondolati térkép